szpak80 szpak80
833
BLOG

Resich-Modlińska - salonowe gwiazdy postpeerelu

szpak80 szpak80 Społeczeństwo Obserwuj notkę 1

Przed inną salonową gwiazdą postpeerelu - Hanną Bakułą od bękartów,

coming out of the closet zaliczyła Alicja Resich-Modlińska /11.2015/

Resich-Modlińska: "...Jak widzę takiego starszego pana, który jest szczupły, wysoki i ma piękną czaszkę, to ja to widzę, a chciałabym, żeby wszyscy tak wyglądali".
Raczek: Ty tak sprawdzasz czaszki?
Resich-Modlińska: "Tak, tak, ja mam słabość do czaszek. Mój tata miał piękną głowę i zrobiłam wszystko, żeby moje dzieci miały ładne okrągłe głowy. Mam słabość do głów. Takie słowiańskie mniej mi odpowiadają".

Fü, Fü...nieźle, nieźle...

"Kultowe rozmowy" (od ok.5-7 min.)

------------

Zbigniew Resich (1915 Wiedeń - 1989 Konstancin)

"Po ukończeniu studiów prawniczych na Uniwersytecie Jagiellońskim i odbyciu aplikacji sądowej został sędzią. W latach 1945–1953 był sędzią Sądu Wojewódzkiego w Krakowie, a w latach 1953–1972 sędzią Sądu Najwyższego. W latach 1958–1967 był Prezesem Izby Cywilnej SN, a w latach 1967–1972 Pierwszym Prezesem Sądu Najwyższego. W latach 1958–1964 przewodniczył zespołowi postępowania cywilnego Komisji ds Reformy Prawa Cywilnego. Był współtwórcą kodeksu postępowania cywilnego z 1964. W latach 1969–1972 był posłem na Sejm PRL V kadencji z ramienia PZPR. Przewodniczył też Zarządowi Głównemu Zrzeszenia Prawników Polskich (1967–1972).

Od 1965 był profesorem Uniwersytetu Warszawskiego (w Zakładzie Postępowania Cywilnego), a w latach 1975–1981 dziekanem Wydziału Prawa i Administracji UW. Głównym polem zainteresowań naukowych prof. Resicha było postępowanie cywilne, ale także prawo międzynarodowe, a zwłaszcza ochrona praw człowieka.

W latach 1962–1970 był członkiem Komisji Praw Człowieka ONZ, pełnił kolejno funkcje przewodniczącego i wiceprzewodniczącego. Uczestniczył czterokrotnie w składzie Delegacji Rządowej na Zgromadzenie Ogólne ONZ. Był jednym z twórców takich dokumentów międzynarodowych jak Międzynarodowe Pakty Praw Człowieka, konwencja o likwidacji wszelkich form dyskryminacji rasowej, konwencja o nieprzedawnianiu zbrodni wojennych i zbrodni przeciwko ludzkości[1]. Był członkiem Polskiej Grupy Narodowej Stałego Trybunału Rozjemczego w Hadze[2]. Prowadził wykłady na Uniwersytetach w takich miastach jak: Santiago de Compostela, Neapol, Amsterdam, Teheran, Wiedeń, Salzburg, Paryż. (za)

I jeszcze takie coś znajdujemy:
"Podstawowa Organizacja Partyjna PZPR, Wydział Prawa UW
(...)
Zbigniew Resich
(...)
Kadry PZPR na Uniwersytecie Warszawskim w 1982 r.
Próba sił
Źródła do dziejów Uniwersytetu Warszawskiego po 13 grudnia 1981
https://lustronauki.wordpress.com/2010/05/22/kadry-pzpr-na-uniwersytecie-warszawskim-w-1982-r/

 

szpak80
O mnie szpak80

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo