szpak80 szpak80
919
BLOG

"Kiedy ja ich spotykałem mieli inne nazwiska"

szpak80 szpak80 Polityka Obserwuj notkę 2

Ze wspomnień żołnierza Polskich Sił Zbrojnych z okresu II wojny światowej, który postanowił, że nie wraca i zostaje w Anglii.

Londyn 1947 r. - relacja z tego, co w trakcie jednej z rozmów powiedział mu fryzjer, też były żołnierz:

"...ale Pan chyba już dawno z naszych rozmów wywnioskował, że przed wojną byłem aktywnym komunistą, ale powoli zaczęły się zbierać podejrzenia. Jednak nic nie mówiłem, dusiłem to w sobie. Wreszcie kiedy zawarli pakt z Niemcami, nie mogłem wytrzymać i powiedziałem im, że mam już ich gdzieś. Jak przyszli to mnie aresztowali za kontrrewolucję. Teraz oglądam te polskie czasopisma ludowe* i poznaję mordy niektórych dygnitarzy, ale kiedy ja ich spotykałem, mieli przeważnie inne nazwiska".

Zbigniew. S. Siemaszko, "I co dalej?"

 

* "Polska Ludowa"

***

Sierpień 2016 rok - Warszawa, Gdańsk, Wrocław, Łódź, Szczecin, Wrocław, Poznań, Warszawa, Białystok, Rzeszów, Wrocław, Kraków, Warszawa...

 

"Kiedy ja ich spotykałem mieli inne nazwiska"

"Kiedy ja ich spotykałem mieli inne nazwiska"

szpak80
O mnie szpak80

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka