szpak80 szpak80
603
BLOG

Donald Tusk - dno (czyli pogłębianie niemieckich portów)

szpak80 szpak80 Polityka Obserwuj notkę 2

"Niemcy cały czas pogłębiają swoje porty.

Prace pogłębieniowe będą kosztowały ponad 100 mln.€ i potrwają półtora roku. Wtedy bez problemu wejdą do rostockiego portu statki o zanurzeniu 16,5 m. pod kilem. Specjalista frakcji parlamentarnej CDU do spraw gospodarki Eckhard Rehberg otwarcie przyznał, że wówczas Rostok będzie jedynym uniwersalnym portem na Bałtyku. "Wtedy na pewno zwiększymy naszą konkurencyjność na arenie międzynarodowej" - stwierdził Rehberg. Politycy popeirają plany pogłębienia także innych bałtyckich portów. Niemcy nie tylko zamierzają zdominować handlowy transport morski na Bałtyku, lecz chcą być także potentatami w branży turystyki morskiej w regionie. Dlatego od lat rozbudowują port w Warnemuende, który już jest największym portem dla statków pasażerskich na Morzu Bałtyckim. W tym roku ukończono wielopasmową drogę łączącą ten pasażerski terminal z autostradą. Biorąc pod uwagę, że dojście do portu w Hamburgu jest właśnie pogłębiane do 15,5 m., w Rostoku do 16,5 m., a nowo powstające porty będą miały zanurzenie powyżej 18 m, nasze bałtyckie porty Świnoujście i Szczecin - blokowane przez niemiecko-rosyjską rurę Nord Stream - nie mają żadnych szans na normalną konkurencję. Przypomnijmy, że już dwie rury Gazociągu Północnego leżą przed północnym podejściem do portu w Świnoujściu, skutecznie blokując w przyszłości rozwój polskich portów, gdyż będą tam mogły wpłynąć jednostki o zanurzeniu jedynie do 13 metrów." Czesław Makulski, GPC, 08.08.2012


"W piątek, 30 kwietnia br. w Kunsthalle w centrum miasta rozpoczęły się oficjalne uroczystości obchodów 50-lecia portu Rostock. Konferencję pod tytułem „Morski Port Rostock - wczoraj – dziś – jutro”. Z portu przeładowującego rocznie 300 tys. ton powstał terminal przeładunkowy, który niebawem osiągnie wyniki rzędu 30 mln. ton. Polityka rozwoju gospodarczego w regionie zorientowana była i jest na port (budowa autostrad A19 i A20, aktualna przebudowa torów kolejowych Rostock – Berlin czy ponowne pogłębienie toru wodnego). Funkcjonowanie portu i gospodarki morskiej pozwala na tworzenie znacznej części nowych miejsc pracy w regionie.  Kompleks portowy Rostock - Warnemuende stawia na uniwersalność i równowagę w swoim rozwoju. Od obsługi serwisów promowych i statków wycieczkowych, przez przeładunki towarów płynnych, sztuk ciężkich, papieru, zboża, nawozów i innych towarów masowych. Głównymi obecnymi zadaniami portu to rozbudowa infrastruktury jako inwestycji długofalowych i realizowanych z wizją zorientowanej na rynek i przyszłe oferty. Planuje się pogłębienie toru wodnego do portu, zalądowienie i pozyskanie nowych terenów dla rozwoju przestrzennego portu, modernizacja nabrzeży i budowa nowego terminalu masowego dla importu węgla . Rostock razem z portami Maklemburgi Przedpomorza , podkreślił Prezes, będą stanowiły bardzo silne ogniwo nowego korytarza transportowego „ SKANDRIA” łączącego Skandynawie z Europę Środkową i Adriatykiem. Port Rostock już dziś posiada znakomite połączenie drogowe i kolejowe z Berlinem, Dreznem, Krakowem, Pragą, Budapesztem czy Wiedniem, co daje mu przewagę nad konkurencją.

Na zakończenie spotkania jubileuszowego dr Ulrich Bauermeister podkreślił, że jest spokojny o przyszłość portu ponieważ jak powiedział „mamy młodych ludzi, wykształconych, którzy chcą mieszkać i pracować w Rostocku”."
http://www.mea.szczecin.pl/pdf/50lat_rostocku.pdf

 

Blokada/likwidacja konkurencji i rózwój własny w oparciu o zasady dzięki którym zlikwidowali konkurencje, przy użyciu miejscowego idioty, który wśród swoich sukcesów roku 2009 wymienił "rozwiązanie problemu stoczni".

***

http://niezalezna.pl/30594-ratujmy-port-w-szczecinie

szpak80
O mnie szpak80

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka